Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobór oleju (silnik oraz przekładnia)
#31
Dzięki za odpowiedź.
A co z normą Chrysler MS-11106? Czy SYNTHESIS 4 SPORT 5W-30 ją spełnia? Bo brak takiej informacji
Odpowiedz
#32
(2017-12-18, 07:43 AM)summit napisał(a): Dzięki za odpowiedź.
A co z normą Chrysler MS-11106? Czy SYNTHESIS 4 SPORT 5W-30 ją spełnia? Bo brak takiej informacji

Synthesis 4 Sport 5W30 pokrywa specyfikację MS-11106 - poprzez ACEA C3 i MB 229.51. W załączniku podsyłamy jeszcze dodatkowo opis specyfikacji MS-11106 aby była pełna jasność Smile


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#33
Witam.
Jaki olej silnikowy do KJ

Marka: Jeep
Model: LIBERTY KJ
Rok: 2003
Pojemność: 3.7 L
Moc: 211 KM

Dziękuję i pozdrawiam
Odpowiedz
#34
(2017-12-19, 04:52 PM)GazDa napisał(a): Witam.
Jaki olej silnikowy do KJ

Marka: Jeep
Model: LIBERTY KJ
Rok: 2003
Pojemność: 3.7 L
Moc: 211 KM

Dziękuję i pozdrawiam

W tym przypadku zgodnie ze specyfikacją: Synthesis 4 Sport 5W30 w przypadku kiedy byłaby to jazda wyczynowa / bardzo duże obciążenia, nie ma również przeciwwskazań do zastosowania CARBON 5W30.
Odpowiedz
#35
Witam, dobierzmy i u mnie...

Marka: znana
Model: Grand Cherokee
Rok:2005
Pojemność: 5,7
Moc: 326
Quadra-Drive II

Poproszę o pełny zestaw Smile
Odpowiedz
#36
(2017-12-19, 02:47 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2017-12-18, 07:43 AM)summit napisał(a): Dzięki za odpowiedź.
A co z normą Chrysler MS-11106? Czy SYNTHESIS 4 SPORT 5W-30 ją spełnia? Bo brak takiej informacji

Synthesis 4 Sport 5W30 pokrywa specyfikację MS-11106 - poprzez ACEA C3 i MB 229.51. W załączniku podsyłamy jeszcze dodatkowo opis specyfikacji MS-11106 aby była pełna jasność Smile

Wciskacie ludziom kit pisząc półprawdy.
Strzeliliście sobie w kolano.

Compared to MB 229.51:

1. MS-11106 has a stricter sulfur content limit.
2. MS-11106 has a stricter chlorine content limit.
3. MS-11106 has a lower Pour Point requirement.
4. MS-11106 has stricter limits on Foam Tendencies tests.
5. MS-11106 only allows Xw-30 grade oils.
6. MS-11106 has an additional ASTM D6335 test for High Temp Deposits.
7. MS-11106 has an additional ASTM D7097 test for Medium High Temperature Deposits(TEOST)
Odpowiedz
#37
(2017-12-25, 09:43 AM)summit napisał(a):
(2017-12-19, 02:47 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2017-12-18, 07:43 AM)summit napisał(a): Dzięki za odpowiedź.
A co z normą Chrysler MS-11106? Czy SYNTHESIS 4 SPORT 5W-30 ją spełnia? Bo brak takiej informacji

Synthesis 4 Sport 5W30 pokrywa specyfikację MS-11106 - poprzez ACEA C3 i MB 229.51. W załączniku podsyłamy jeszcze dodatkowo opis specyfikacji MS-11106 aby była pełna jasność Smile

Wciskacie ludziom kit pisząc półprawdy.
Strzeliliście sobie w kolano.

Compared to MB 229.51:

1. MS-11106 has a stricter sulfur content limit.
2. MS-11106 has a stricter chlorine content limit.
3. MS-11106 has a lower Pour Point requirement.
4. MS-11106 has stricter limits on Foam Tendencies tests.
5. MS-11106 only allows Xw-30 grade oils.
6. MS-11106 has an additional ASTM D6335 test for High Temp Deposits.
7. MS-11106 has an additional ASTM D7097 test for Medium High Temperature Deposits(TEOST)

Nie wiem skąd takie zarzuty względem nas. W naszym interesie nie jest nikomu "wciskać kitu" a jedynie udzielać merytorycznych porad oraz udzielać informacji o produktach Rock Oil wszystkim zainteresowanym. Każda odpowiedź którą udzielamy a która wymaga rozszerzonej wiedzy technicznej jest dodatkowo konsultowana bezpośrednio z działem technicznym Rock Oil w UK tak aby zapewnić jak największą merytorykę bez powielania mitów i zapewnić jakościową dyskusję za którą bierzemy w pełni odpowiedzialność. Aby dać w pełni kompleksową odpowiedź poprosiliśmy o rozwinięcie tematu Synthesis 4 Sport 5W30 vs MS-11106 bezpośrednio dyrektora technicznego Rock Oil aby rozwiać wszelkie wątpliwości. Z uwagi na okres świąteczny odpowiedź pewnie dotrze ok 2-3 stycznia i wtedy od razu ustosunkujemy się do Twojego wpisu.
Odpowiedz
#38
(2017-12-22, 07:00 AM)Mapa75 napisał(a): Witam, dobierzmy i u mnie...

Marka: znana
Model: Grand Cherokee
Rok:2005
Pojemność: 5,7
Moc: 326
Quadra-Drive II

Poproszę o pełny zestaw Smile

W tym przypadku olej silnikowy:
SYNTHESIS 4 SPORT 5W-30

Przedni most i tylny bez wymagań co do ograniczonego poślizgu: GEARAXL S 75W-140 
Przedni most i tylny z wymaganym LS-em: GEARAXL S 75W-140 LS
+ do układu z LS nie wolno stosować oleju bez LS-a w odwrotnym przypadku nie ma problemu.

Co do skrzyni rozdzielczo-redukcyjnej to z tego co widzimy w tym modelu są dwa typy: NV 140 i NV 245 i tu musielibyśmy informację który posiadasz u Siebie. W jednym przypadku będzie to standardowy ATF DIII-MV (NV140) w drugim przypadku olej z gamy Rock Oil do profesjonalnych zastosowań w ciągnikach oraz maszynach rolniczych Shocked 

Skrzynia automatyczna (niezależnie od typu): ATF DIII-MV 
Płyn hamulcowy, w przypadku jazdy terenowej rekomendowalibyśmy: DOT 4 RACING BRAKE FLUID   (zwiększona odporność na wilgoć, zdecydowanie wyższe punkty wrzenia), w przypadku jazdy "bulwarowej" DOT4 powinien w zupełności wystarczyć.

W przypadku wyższych wymagań co do płynu chłodniczego: EXL RED ANTIFREEZE
Odpowiedz
#39
Wink tak obserwuję temat z ciekawości Wink i nie mam zamiaru wcinać się między wódkę, a zakąskę ale... wprowadzacie teraz forumowicza na mine
W zasadzie powszechnie wiadomo że 5.7 HEMI ma pracować na 5W20 i wystarczy troszkę poczytać forum czy choćby Jeepnietych żeby ogarnąć ten temat Smile Wiem że lube-advisory różnych producentów wyrzucają 5W30 ale to jedna z wielu błędnych podpowiedzi jakie rzucają te aplikacje.
Odpowiedz
#40
(2017-12-27, 08:51 PM)Wydobywczy napisał(a): Wink tak obserwuję temat z ciekawości Wink i nie mam zamiaru wcinać się między wódkę, a zakąskę ale... wprowadzacie teraz forumowicza na mine
W zasadzie powszechnie wiadomo że 5.7 HEMI ma pracować na 5W20 i wystarczy troszkę poczytać forum czy choćby Jeepnietych żeby ogarnąć ten temat Smile Wiem że lube-advisory różnych producentów wyrzucają 5W30 ale to jedna z wielu błędnych podpowiedzi jakie rzucają te aplikacje.


Cześć, bardzo dobrze, że się „wcinasz”, gdybyśmy chcieli wyłącznie jednostronnej dyskusji publikowalibyśmy artykuły a nie brali udział w dyskusji na forum Smile .
Nie mamy monopolu na wiedzę w tym segmencie, i sami dzięki pytaniom na forum ją na co dzień poszerzamy – często prosimy Rock Oil o bardzo szczegółowe informacje, na temat konkretnych parametrów, składu, etc..
Na bazie tych informacji budujemy odpowiedź.  

Wracając do wątku: przez temat o którym piszesz, przebijaliśmy się jakiś czas temu ze względu na MDS, co może mieć znaczenie dla doboru oleju, dlatego to dodatkowo konsultowaliśmy.

Proszę zwróć uwagę, że to zależy od regulacji rynków US i EU. W stanach był/jest większy nacisk bezpośrednio na fuel economy, stąd specyfikacje 5W20 – m. in. mniejsze opory.
Na rynek USA, do tego silnika, Rock Oil rekomenduje Synthesis ECO 0W20, mające szerszą rozpiętość lepkości - „zawiera” w sobie 5W20, i pokrywa się specyfikacjami z wymaganiami producenta.
A już np. nasz Synthesis FE 5W20, nie jest przez Rock Oil rekomendowane do tego silnika, pomimo zbieżności w klasie lepkości.
Przy czym trzeba dodać, że mówimy tu o wymienionym przez Mapa75 roczniku 2005. A już do 5.7 WK2, od 2014 - , na rynek EU, tabela doboru wskazuje 0W20.

Reasumując, na rynku EU dla wskazanego rocznika 2005, nie ma przeciwskazań, do zastosowania 4 Sport o SAE 5W30 w tej konstrukcji. Natomiast jeżeli chcemy skorzystać z amerykańskiej specyfikacji to również możemy zastosować wspomniany Synthesis ECO 0W20. W obu przypadkach nie powinno być żadnych problemów.

Co do tabel doboru, to nazwijmy to „łączenie” klas lepkości i jakości, faktycznie odbywa się na bazie wymagań producenta, i tu ciężko jest się do czegoś przyczepić, tym się zajmują bardzo wyspecjalizowane firmy biorąc pod uwagę obok czynników konstrukcyjnych m.in. również warunki eksploatacji (tabele doboru są układane również według regionu geograficznego zgodnie z rekomendacją producenta).

Owszem, mieliśmy wewnętrznie, jako importer, kilka „olejo-światopoglądowych” kolizji – m. in. konfrontując wiele tego typu materiałów, i przebijając się przez różne regulacje/wymagania rynku EU i US, przy często tych samych jednostkach napędowych.
Jednak na dzisiaj, widząc to dzięki producentowi, bardziej „od kuchni”, z naszej perspektywy, naprawdę nie ma się do czego przyczepić chociaż rzeczywiście do pewnych niuansów trzeba się czasami dokopywać bardzo głęboko. 

Postaramy się rozwinąć temat 5.7 HEMI o dodatkowe informacje natomiast musimy poczekać do początków stycznia aby mieć dostęp do dodatkowych informacji technicznych bezpośrednio od Rock'a.
Odpowiedz
#41
(2017-12-27, 08:51 PM)Wydobywczy napisał(a): W zasadzie powszechnie wiadomo że 5.7 HEMI ma pracować na 5W20 i wystarczy troszkę poczytać forum czy choćby Jeepnietych żeby ogarnąć ten temat Wiem że lube-advisory różnych producentów wyrzucają 5W30 ale to jedna z wielu błędnych podpowiedzi jakie rzucają te aplikacje.

Czy ja wiem, czy takie błędne podpowiedzi...Przez fora utarło się te 5W20 i sam na takim pomykam, a dzisiaj z ciekawości zajrzałem do serwisówki Jeepa i na stronie 130 jest jak byk napisane:
,,Do silników 4.7 i 5.7L zaleca się stosowanie olejów wielosezonowych o lepkości SAE 5W30, zgodnych z normą ACEA A3/B3, A3/B4 lub A5/B5, które ułatwiają rozruch silnika w niskich temperaturach otoczenia i obniżają zużycie paliwa"
, a na korku oleju, z tego co pamiętam jest napisane 5W20 Smile
Odpowiedz
#42
(2017-12-30, 12:17 AM)Mapa75 napisał(a):
(2017-12-27, 08:51 PM)Wydobywczy napisał(a): W zasadzie powszechnie wiadomo że 5.7 HEMI ma pracować na 5W20 i wystarczy troszkę poczytać forum czy choćby Jeepnietych żeby ogarnąć ten temat  Wiem że lube-advisory różnych producentów wyrzucają 5W30 ale to jedna z wielu błędnych podpowiedzi jakie rzucają te aplikacje.

Czy ja wiem, czy takie błędne podpowiedzi...Przez fora utarło się te 5W20 i sam na takim pomykam, a dzisiaj z ciekawości zajrzałem do serwisówki Jeepa i na stronie 130 jest jak byk napisane:
,,Do silników 4.7 i 5.7L zaleca się stosowanie olejów wielosezonowych o lepkości SAE 5W30, zgodnych z normą ACEA A3/B3, A3/B4 lub A5/B5, które ułatwiają rozruch silnika w niskich temperaturach otoczenia i obniżają zużycie paliwa"
, a na korku oleju, z tego co pamiętam jest napisane 5W20 Smile

Smile ja doskonale to wiem Smile poprostu chodzi o praktykę i relację użytkowników Smile co jest moim zdaniem najlepszym wyznacznikiem Smile
Odpowiedz
#43
To ja również poproszę o pełną listę (silnik, skrzynia, mosty, reduktor):
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee WH
Rok:2005
Pojemność: 3.0 CRD
Moc: 218
Quadra-Drive II
Odpowiedz
#44
To ja się podepnę do postu Kolegi wyżej (silnik, skrzynia, mosty, reduktor), dopytując czy będą różnice, jeśli pojazd jest odrobinę młodszy? Jakie i gdzie niezbędne są dodatki ?

Model: Grand Cherokee WH
Rok produkcji: 2010
Pojemność silnika: 3.0 CRD
Moc silnika: 218 KM
Kod silnika (jeżeli znamy): Nieznany. Jeśli coś to pomoże, podaję nr VIN: 1J4RC5GM0AY105994
Rodzaj przekładni: Jak wyżej.
Skrzynia: prawdopodobnie W5J400

Proszę jeszcze o komentarz nt. zaleceń jednego z nieautoryzowanych serwisów Jeep w Warszawie (Mustang). Chodzi o olej do silnika. Zalecają Mobil 1 0W30, a nawet 0W40, mimo rekomendacji podstawowej 5W30.
Odpowiedz
#45
(2017-12-31, 12:15 AM)Yodarek napisał(a): To ja również poproszę o pełną listę (silnik, skrzynia, mosty, reduktor):
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee WH
Rok:2005
Pojemność: 3.0 CRD
Moc: 218
Quadra-Drive II

Silnik CRD – Synthesis 4 Sport 5W30

Mosty:
Przód, C200F – Gearaxle S 75W140
Przód C200FE Limited Slip – Gearaxle S 75W140 LS

Tył, C213R – Gearaxle S 75W140
Tył, C213RE Limited Slip – Gearaxle S 75W140 LS

Transferbox NV 140 – ATF DIII MV
Transferbox NV 245 – AGRI-GUARD UTTO 10W30 (tego niestety nie mamy na stanie, jeśli będziesz zainteresowany, to proszę daj nam znać, to postaramy się sprowadzić)

Skrzynia AT - 545RFE 5/1 – ATF DIII MV, to samo dla WA580 / NAG 1 5/1
----
(2017-12-31, 12:09 PM)berater napisał(a): To ja się podepnę do postu Kolegi wyżej (silnik, skrzynia, mosty, reduktor), dopytując czy będą różnice, jeśli pojazd jest odrobinę młodszy? Jakie i gdzie niezbędne są dodatki ?

Model: Grand Cherokee WH
Rok produkcji: 2010
Pojemność silnika: 3.0 CRD
Moc silnika: 218 KM
Kod silnika (jeżeli znamy): Nieznany. Jeśli coś to pomoże, podaję nr VIN: 1J4RC5GM0AY105994
Rodzaj przekładni: Jak wyżej.
Skrzynia: prawdopodobnie W5J400

Proszę jeszcze o komentarz nt. zaleceń jednego z nieautoryzowanych serwisów Jeep w Warszawie (Mustang). Chodzi o olej do silnika. Zalecają Mobil 1 0W30, a nawet 0W40, mimo rekomendacji podstawowej 5W30.

Cześć, specyfikacje będę te same, wszystko poniżej, przy czym widzimy, że różni się kod skrzyni vs nr, który wskazałeś – jesteś w stanie to zweryfikować?

Odnośnie zaleceń serwisu, finalnie to jest firma, która się m. in. w tych jednostkach specjalizuje, i zapewne, te rekomendacje, to kwestia ich doświadczeń.

Natomiast, o samych różnicach w klasie SAE.
0W30, poprzez szerszą rozpiętość lepkości, „zawiera” w sobie 5W30, różnica będzie leżała w lepkości kinematycznej w niskich temperaturach.
-Zakładając, że oczywiście oba produkty spełniają klasę jakości rekomendowaną przez producenta.

0W40 jest jeszcze szerszą rozpiętością lepkości vs 0W30, tutaj różnica będzie w lepkości kinematycznej w 100C – czyli (w bardzo dużym uproszczeniu), będziemy mieli więcej warstw oleju, w filmie olejowym (między powierzchniami pracujących części), w temperaturze roboczej silnika.

Na bazie naszych produktów:
Synthesis 4 Sport 0W40
Lepkość w 40C – 80,1 cST
Lepkość w 100C – 14,0 cST

Synthesis F 0W30
Lepkość w 40C – 59,0 cST
Lepkość w 100C – 10,3 cST

Synthesis 4 Sport 5W30
Lepkość w 40C – 70,3 cST
Lepkość w 100C – 12,0 cST

Przy czym, tu porównujemy podstawowe dane dotyczące klasy lepkości. Oczywiście 0W vs 5W będą miały lepsze właściwości przy skrajnie niskich temperaturach – tzw. symulator „zimnego startu” (CCS) – cold cranking simulator.
Idąc dalej, nasza wyszukiwarka nie wrzuca dwóch z trzech powyższych produktów z naszego portfolio (0W30 i 0W40 )do tego modelu (2005-2010, CRD, 3.0), bo:
a) specyfikacje jakościowe nie są kompatybilne
b) 0W40 dodatkowo wychodzi poza główną rekomendację lepkościową producenta.

Reasumując, najlepiej by było, gdybyś zapytał sam serwis, co nimi kieruje przy takim wyborze.
Nie mówimy, że to jest złe – przy czym grając klasą lepkości, trzeba pamiętać o wymaganiach co do klasy jakości, narzuconych przez producenta.

Silnik CRD – Synthesis 4 Sport 5W30

Mosty:
Przód, C200F – Gearaxle S 75W140
Przód C200FE Limited Slip – Gearaxle S 75W140 LS

Tył, C213R – Gearaxle S 75W140
Tył, C213RE Limited Slip – Gearaxle S 75W140 LS

Transferbox NV 140 – ATF DIII MV
Transferbox NV 245 – AGRI-GUARD UTTO 10W30

Skrzynia AT - 545RFE 5/1 – ATF DIII MV, to samo dla WA580 / NAG 1 5/1
----
(2017-12-25, 09:43 AM)summit napisał(a):
(2017-12-19, 02:47 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2017-12-18, 07:43 AM)summit napisał(a): Dzięki za odpowiedź.
A co z normą Chrysler MS-11106? Czy SYNTHESIS 4 SPORT 5W-30 ją spełnia? Bo brak takiej informacji

Synthesis 4 Sport 5W30 pokrywa specyfikację MS-11106 - poprzez ACEA C3 i MB 229.51. W załączniku podsyłamy jeszcze dodatkowo opis specyfikacji MS-11106 aby była pełna jasność Smile

Wciskacie ludziom kit pisząc półprawdy.
Strzeliliście sobie w kolano.

Compared to MB 229.51:

1. MS-11106 has a stricter sulfur content limit.
2. MS-11106 has a stricter chlorine content limit.
3. MS-11106 has a lower Pour Point requirement.
4. MS-11106 has stricter limits on Foam Tendencies tests.
5. MS-11106 only allows Xw-30 grade oils.
6. MS-11106 has an additional ASTM D6335 test for High Temp Deposits.
7. MS-11106 has an additional ASTM D7097 test for Medium High Temperature Deposits(TEOST)

W odniesieniu do Twojej wiadomości, odnieśliśmy się poniżej do parametrów MS-11106, które na podstawie danych Synthesis 4 Sport 5W30 z Rock Oil-a w UK możemy już porównać.

Teraz tak, gdzieś już wydaje nam się, że widzieliśmy przytoczone przez Ciebie 7 punktów, domyślamy się, że ktoś porównał widełki parametrów dla specyfikacji MB 229.51 do wymagań MS 11106.

W załączeniu raz jeszcze, wrzucamy opis specyfikacji MS 11106 - , który udało nam się znaleźć – data dokumentu 2013.11.27. Wersja D.
M. in. Na tej podstawie, napisaliśmy, że Synthesis 4 Sport 5W30, pokrywa specyfikację poprzez ACEA C3 i MB 229.51.

Teraz biorąc listę, którą wrzuciłeś, na kilku przykładach do których otrzymaliśmy dane Synthesis 4 Sport 5W30 z Rock Oil, porównamy parametry - czyli czemu produkt nie posiadający specyfikacji MS 11106, mimo to, może zostać zastosowany w jej miejscu.
Pod naszym odniesieniem, znajdziesz parametry dla MS 11106

1)      MS 11106 has a stricter sulfur content limit:
a.       Według załączonego dokumentu, Sulfur Content Requirement MS 11106, 0.2% MAX. (ASTM D5185)
b.      Sulfur Content dla specyfikacji MB 229.51 ≤3%
c.       Sulfur Content dla specyfikacji ACEA C3  ≤3%
d.      Sulfur Content dla Rock Oil Synthesis 5W30 = 0.195%
e.      Czyli tutaj produkt Synthesis 4 Sport 5W30 mieści się w opisanym „stricter sulfur content limit”

2)      MS-11106 has a stricter chlorine content limit
     a. MS-11106 – 0.005%
     b. Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30 – 0.001%
     c. znowu, poniżej limitu, to świadczy o „czystości” bazy

3)      MS-11106 has a lower Pour Point requirement.
     a. Wymaganie MS-11106 -36C
     b. Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30 -42C
     c. znów lepszy parametr i to znacznie
   
4)      MS-11106 has stricter limits on Foam Tendencies tests
     a. MS-11106 – 0/0, 50/0, 0/0
     b. Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30 – 0/0, 10/0, 0/0

5)     MS-11106 only allows Xw-30 grade oils. It is 5W-30
     a. ten punkt jest bezzasadny, mówimy od początku o Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30

6) MS-11106 has an additional ASTM D6335 test for High Temp Deposits
a. MS-1106 - 30 mg.
b. odp. poniżej

7) MS-11106 has an additional ASTM D7097 test for Medium High Temperature Deposits(TEOST)
a. MS-1106 – 25 mg.
b. odp. poniżej

W przypadku punktu 6 i 7, bardzo Cię przepraszamy, ale nie możemy posłużyć się tymi danymi, Rock Oil poinformował nas o tym, że jest to z ich perspektywy tzw. confidential data.

Mimo pewnych ram w postaci klas lepkości i jakości, nadal mogą być duże różnice jakościowe między producentami, na produktach o tej samej klasie lepkości i tych samych specyfikacjach. - Rock Oil stara się nie odkrywać wszystkich kart (jest to ich know-how co jest dla nas w pełni zrozumiałe), i zapewne stąd ich prośba, o nie wyszczególnianie wszystkich danych.
Możemy Cię zapewnić, że różnica w parametrach na korzyść Rock Oil, vs ostatnie dwa wymagania MS-11106, jest znaczna.
Natomiast już po parametrach Rock Oil w poprzednich punktach, można łatwo wywnioskować, że zastosowano wysokiej jakości bazy i dodatki, co również przełoży się na lepszy wynik testów ASTM D6335 i D7097.
Reasumując, Rock Oil nie może sobie pozwolić na wskazanie danego produktu w wyszukiwarce, jeśli nie pokrywa się parametrami z wymaganiami producenta.
Synthesis 4 Sport 5W30, może być zastosowany tam, gdzie rekomendowana jest specyfikacja MS 11106, a to oparte jest parametrach produktu, i na wymaganiach specyfikacji MS 11106, które opierają się na ACEA C3 i MB 229.51 – według załączonego dokumentu MS 11106.


Załączone pliki Miniatury
               
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości