Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobór oleju (silnik oraz przekładnia)
#16
Witam czeka mnie wymiana na dniach w commanderze 5.7 hemi 2006 rok , poproszę o ofertę na priw. Pozdrawiam
Odpowiedz
#17
To może inaczej Smile według Waszej wyszukiwarki "dobierz olej" wychodzi mi że do silnika 4,7 ma być SYNTHESIS SPORT 5W-30 lub SYNTHESIS F 5W-30 ja mam silnik HO więc trzeba wybierać ze specyfikacji US/CAN tam możemy znaleźć takie silnik co nie zmienia faktu że nadal rekomendowane są te same oleje Smile a dla mojego silnika ponoć zalecany jest tylko 10W30 nie czepiam się bo na valvoine też rekomendowane oleje to 5w30 ale drugi to 10w40 i też trzeba szukać jako silnik z USA w sumie to ta sama przeglądarka tylko w innej szacie graficznej Smile
więc pytanie jaki w końcu mam lać olej Smile a i pytanie skoro silnik pracuje na LPG to dobrze czy źle że zamiast W30 wlewam W40 ?? czy to niema żadnego znaczenia ?
Odpowiedz
#18
Jak sobie popatrzysz jakie lepkości kinematyczne mają oleje 10W40, porównasz z 5W30 Mopara (do 10W30 nie udało mi się znaleźć karty technicznej), następnie z 10W30 np. Amsoila, okaże się, że 10W40 ma zbyt wysoką lepkość kinematyczną, żeby ten silnik mógł być dobrze smarowany po rozruchu - szczególnie zimą. Po pewnym czasie zaczną Ci stukać popychacze. A potem pewnie zapuka panewka.

Dla mnie sprawa wygląda w uproszczeniu tak: jeśli silnika nie katujesz non stop pod czerwone, to lejesz olej o parametrach przynajmniej takich, jakie zalecił producent, bądź nieco wyższych. Natomiast przestawienie się na olej o np. dużo niższej lepkości kinematycznej w określonych temperaturach może spowodować, że film olejowy będzie zbyt cienki - nie będzie dobrego smarowania i uszczelnienia. Zbyt duża lepkość spowoduje, że zimny olej nie dopłynie wszędzie tam, gdzie powinien, albo będzie miał z tym trudności. Jeśli lepkość gorącego oleju będzie zbyt duża, może być trudność z jego pompowaniem przez kanaliki ("nie nadąży" przy wyższych prędkościach obrotowych). Mniejszy przepływ może oznaczać podatność na lokalne przegrzanie oleju i utratę jego właściwości.

Pewnym problemem jest to, że niektórzy producenci stosowali oleje o zmniejszonej lepkości po to, żeby wykazywać jakieś oszczędności w spalaniu i emisjach CO2, więc nie zawsze można liczyć na to, że specyfikacja producenta to taki najlepszy punkt wyjściowy uwzględniający przede wszystkim ochronę silnika.
Odpowiedz
#19
(2017-12-01, 10:43 AM)agmar napisał(a): To może inaczej Smile według Waszej wyszukiwarki "dobierz olej" wychodzi mi że do silnika 4,7 ma być SYNTHESIS SPORT 5W-30 lub SYNTHESIS F 5W-30 ja mam silnik HO więc  trzeba wybierać ze specyfikacji US/CAN tam możemy znaleźć takie silnik co nie zmienia faktu że nadal rekomendowane są te same oleje Smile a dla mojego silnika ponoć zalecany jest tylko 10W30  nie czepiam się bo na valvoine też rekomendowane oleje to 5w30 ale drugi to 10w40 i też trzeba szukać jako silnik z USA w sumie to ta sama przeglądarka tylko w innej szacie graficznej Smile
więc pytanie jaki w końcu mam lać olej Smile a i pytanie skoro silnik pracuje na LPG to dobrze czy źle że zamiast W30  wlewam W40 ?? czy to niema żadnego znaczenia ?

W tym przypadku SYNTHESIS 4 SPORT 5W-30 - nie będzie problemu z LPG, bazy w tym przypadku spokojnie sobie poradzą przy wyższej temperaturze. Co do 10W30 to olej o takich parametrach będzie po prostu zapewniał gorsze smarowanie przy rozruchu w niskich temperaturach. W tym przypadku nie rekomendowalibyśmy 5W40 (4 SPORT) / 10W40 (STRATA) z uwagi na inne specyfikacje tych produktów.

Jeżeli silnik jest strasznie katowany lub jest to auto wyczynowe to wtedy można dobrać indywidualnie CARBON ale nie będzie miało to żadnego sensu w przypadku kiedy jest to "daily driver" bo może to wymagać np. zmiany sposobu korzystania z samochodu + trzeba mieć na uwadze szereg dodatkowych czynników.
Odpowiedz
#20
(2017-11-29, 08:36 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2017-11-28, 09:19 PM)Remo napisał(a): Jest to wersja na rynek europejski.

Ok w takim razie: SYNTHESIS SPORT 5W-40, można również bez doboru indywidualnego zastosować CARBON 0W40 (ale to mogłaby być przesada - chyba, że jeździsz naprawdę w ciężkich warunkach i silnik jest "katowany").

A jak by się sprawa miała gdyby to był KJ na US? Można zastosować 5W40?
Odpowiedz
#21
Poproszę o dobranie oleju do silnika i mostów
Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD Limited 2004
Odpowiedz
#22
(2017-12-02, 04:53 PM)Remo napisał(a):
(2017-11-29, 08:36 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2017-11-28, 09:19 PM)Remo napisał(a): Jest to wersja na rynek europejski.

Ok w takim razie: SYNTHESIS SPORT 5W-40, można również bez doboru indywidualnego zastosować CARBON 0W40 (ale to mogłaby być przesada - chyba, że jeździsz naprawdę w ciężkich warunkach i silnik jest "katowany").

A jak by się sprawa miała gdyby to był KJ na US? Można zastosować 5W40?

Tak, klasa lepkości 5w40 będzie również dla wersji US - z ta różnicą, że tym razem będzie to Synthesis 4 Auto. Poprosiliśmy jeszcze Angielskiego Rock'a aby podesłał nam informację co jest powodem tej różnicy (prawdopodobnie istnieje różnica między wymaganiami EU/US co do specyfikacji jeżeli chodzi o obróbkę spalin lub fuel economy). Z tego co pamiętamy (ale piszemy z pamięci więc należy na to brać poprawkę) ten silnik został wycofany w końcu z rynku amerykańskiego z uwagi na niespełnianie przepisów niektórych stanów co do "ekologiczności". Jak tylko dostaniemy odp. to już do końca wyjaśnimy tą sprawę Smile


(2017-12-03, 11:54 AM)Tatanka napisał(a): Poproszę o dobranie oleju do silnika i mostów
Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD Limited 2004

W tym przypadku rekomendowalibyśmy: SYNTHESIS 4 SPORT 5W-40 
Co do mostów to tutaj w zależności od tego w jaki sposób realizowane jest przeniesienie napędu:
Jeżeli jest Quadra Drive/Vari-Lock to zarówno do przedniego mostu jak i do tylnego: 
GEARAXL S 75W-140 (jeżeli nie ma LS-a) nie wrzucamy linka ponieważ aktualnie czekamy na dostawę
GEARAXL S 75W-140 LS (jeżeli jest LS)

W przypadku braku Quadra/Vari-Lock:
Przód: GEARAXL S 75W-140
Tył: GEARAXL S 75W-90

Przy czym GEARAXL S 75W-140 LS można bez problemu stosować do pojazdu bez LS ale na odwrót już zdecydowanie nie wolno.
Odpowiedz
#23
(2017-12-04, 01:07 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2017-12-02, 04:53 PM)Remo napisał(a):
(2017-11-29, 08:36 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2017-11-28, 09:19 PM)Remo napisał(a): Jest to wersja na rynek europejski.

Ok w takim razie: SYNTHESIS SPORT 5W-40, można również bez doboru indywidualnego zastosować CARBON 0W40 (ale to mogłaby być przesada - chyba, że jeździsz naprawdę w ciężkich warunkach i silnik jest "katowany").

A jak by się sprawa miała gdyby to był KJ na US? Można zastosować 5W40?

Tak, klasa lepkości 5w40 będzie również dla wersji US - z ta różnicą, że tym razem będzie to Synthesis 4 Auto. Poprosiliśmy jeszcze Angielskiego Rock'a aby podesłał nam informację co jest powodem tej różnicy (prawdopodobnie istnieje różnica między wymaganiami EU/US co do specyfikacji jeżeli chodzi o obróbkę spalin lub fuel economy). Z tego co pamiętamy (ale piszemy z pamięci więc należy na to brać poprawkę) ten silnik został wycofany w końcu z rynku amerykańskiego z uwagi na niespełnianie przepisów niektórych stanów co do "ekologiczności". Jak tylko dostaniemy odp. to już do końca wyjaśnimy tą sprawę Smile


(2017-12-03, 11:54 AM)Tatanka napisał(a): Poproszę o dobranie oleju do silnika i mostów
Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD Limited 2004

W tym przypadku rekomendowalibyśmy: SYNTHESIS 4 SPORT 5W-40 
Co do mostów to tutaj w zależności od tego w jaki sposób realizowane jest przeniesienie napędu:
Jeżeli jest Quadra Drive/Vari-Lock to zarówno do przedniego mostu jak i do tylnego: 
GEARAXL S 75W-140 (jeżeli nie ma LS-a) nie wrzucamy linka ponieważ aktualnie czekamy na dostawę
GEARAXL S 75W-140 LS (jeżeli jest LS)

W przypadku braku Quadra/Vari-Lock:
Przód: GEARAXL S 75W-140
Tył: GEARAXL S 75W-90

Przy czym GEARAXL S 75W-140 LS można bez problemu stosować do pojazdu bez LS ale na odwrót już zdecydowanie nie wolno.
Czy potrzebny dodatek do mostów,mam Quadra Drive?
Odpowiedz
#24
(2017-12-07, 11:04 AM)Tatanka napisał(a): Rock Oil Polska


Czy potrzebny dodatek do mostów,mam Quadra Drive?

Nie ma potrzeby stosowania dodatków a jedynie dobór właściwego oleju (w przypadku wymaganego LS-a - musi być to olej z LS natomiast w przypadku braku tego wymagania można zastosować olej z LS lub bez), dodawanie czegokolwiek do już kompletnego produktu może zaburzyć proporcje które przewidział blender oleju a tym samym zmienić parametry smarne (w przypadku każdego oleju - niezależnie czy jest to silnik czy przekładnia). Możliwe, że dodatki mogą być wymagane w przypadku kiedy producent nie produkuje stricte oleju pod wymaganego LS-a i obowiązek blendowania oleju spada na użytkownika Smile  natomiast w przypadku olejów Rock'a nie powinny być one stosowane bo istnieją dedykowane oleje pod to zastosowanie.
Odpowiedz
#25
Jak można nawiązać z wami współpracę?
Jak jest z pracą 75W140LS od Rock'a w Varolokach? Wielu producentów ma w ofercie oleje LS ale np. Castrol Syntrax się nie sprawdził bo ma za mało dodatku do poprawnej pracy blokad.
Odpowiedz
#26
(2017-12-07, 03:18 PM)Wydobywczy napisał(a): Jak można nawiązać z wami współpracę?
Jak jest z pracą 75W140LS od Rock'a w Varolokach? Wielu producentów ma w ofercie oleje LS ale np. Castrol Syntrax się nie sprawdził bo ma za mało dodatku do poprawnej pracy blokad.

Cześć,
co do Vari-Lock, Rock Oil 75W140 LS jest bezpośrednio rekomendowany do mostów Vari-Lock na podstawie danych organizacji Olyslagera.
Natomiast, nie mamy jeszcze informacji zwrotnych z rynku PL, odnośnie Quadra Drive / Vari Lock vs Rock Oil 75W140 LS.
Po Twojej wiadomości, poprosiliśmy o dodatkowy feedback Rock Oil w UK, odnośnie ich globalnych doświadczeń z mostami wyposażonymi w mechanizm różnicowy, o progresywnej charakterystyce tarcia Vari Lock. Odezwiemy się jak tylko dostaniemy informację zwrotną. W między czasie zbierzemy wrażenia od klientów, u których ten produkt już pracuje.

Odnośnie współpracy, proszę, wyślij nam kontakt bezpośrednio do siebie na prv.
Odpowiedz
#27
ponieważ jest sporo pytań zaprosłem przedstawiciela do nas na warsztat omówiliśmy kilka spraw i postanowiłem dla testów zalać moje mosty tym olejem my testujemy raczej w srogich warunkach auta i ich układy myśle ża juz koło stycznia lutego będzie mozna rzetelnie odpowiedziec na pytanie czy działa i jak działa
Odpowiedz
#28
Wracamy z informacją zwrotną. Dostaliśmy informację od Rock Oil w UK, że nigdy nie było problemów z wykorzystaniem GEARAXL S 75W-140 LS w układzie Vari-Lock.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości