Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytania olejowe i nie tylko :)
#31
Witam!To ja znów wrócę do różnic w olejach w autach z USA i Europy.Sam jeżdżę autami z USA i zawsze mam problem z doborem olejów do silnika, np.w książce serwisowej auta z USA jest że ma być 5W30  SM i tyle.I teraz pytanie czy dobierając olej u nas kierować się tylko tymi oznaczeniami?Jaki mam wybrać -z normą A1 albo A5 a może A3- w Europie znajdzie się 5w30 SM zarówno A5 jak i A3. Inny przykład w konkretnym modelu:Jeep Cherokee kl 2017 2,4l aut.-w usa zalecają 0w20 sn z normą MS-6395 -szukając tak oznaczonego oleju w Polsce znalazłem może 3-4 oleje z normą MS w tej specyfikacji.Pytanie czy szukać do tego silnika oleju z normą MS-6395 czy dobry będzie każdy 0w20 SN.Mam nadzieję że trochę wyjaśnicie.
Odpowiedz
#32
(2018-07-16, 09:49 PM)robson napisał(a): Witam!To ja znów wrócę do różnic w olejach w autach z USA i Europy.Sam jeżdżę autami z USA i zawsze mam problem z doborem olejów do silnika, np.w książce serwisowej auta z USA jest że ma być 5W30  SM i tyle.I teraz pytanie czy dobierając olej u nas kierować się tylko tymi oznaczeniami?Jaki mam wybrać -z normą A1 albo A5 a może A3- w Europie znajdzie się 5w30 SM zarówno A5 jak i A3. Inny przykład w konkretnym modelu:Jeep Cherokee kl 2017 2,4l aut.-w usa zalecają 0w20 sn z normą MS-6395 -szukając tak oznaczonego oleju w Polsce znalazłem może 3-4 oleje z normą MS w tej specyfikacji.Pytanie czy szukać do tego silnika oleju z normą MS-6395 czy dobry będzie każdy 0w20 SN.Mam nadzieję że trochę wyjaśnicie.

Chronologicznie odnosząc się do pytania:

1)      Najważniejsze, trzymać się wskazanej przez producenta klasy lepkości, i jakości
a.       Przy czym, faktem jest, że różnice w rekomendacji, w niektórych przypadkach, mogą być niekiedy różne (dla rynku US a UE) - przy tej samej jednostce napędowej. Wynika to poniekąd z innego podejścia do tematu fuel economy, na obu tych rynkach
2)      Pro-forma, wypiszmy specyfikacje, które Pan wymienił. Nie będziemy ich tutaj opisywali, żeby nie zgubić meritum sprawy, dokładne opisy są łatwo dostępne w sieci, i tam na spokojnie można je porównać.
To co nas interesuje, to API SN i dodatkowo ILSAC GF-5
a.       + API SN (+ ILSAC GF-5)
b.      API SM
c.       ACEA A1
d.      ACEA A3
e.      ACEA A5
3)      Finalnie, specyfikacja MS-6395, jest rzadko spotykana na produktach dostępnych w EU, co wynika głównie z małego popytu na taką specyfikację, na naszym rynku
a.       Ale, wchodząc głębiej w samą specyfikację MS-6395, jest to lekki „upgrade”, na bazie specyfikacji API/ILSAC, a dokładnie ILSAC GF-4 (na dzisiaj mamy  już ILSAC GF-5 - w skrócie, klasę wyżej)
b.      Wiele marek olejów silnikowych dostępnych w EU, może w swojej wyszukiwarce, wskazywać „Refer to technical” tam, gdzie rekomendowane jest MS-6395, ponieważ nie posiadają w portfolio produktu o tej konkretnej specyfikacji
c.       Przy czym, sprawa nie jest 0-1. Jeśli taki producent posiada w portfolio SAE 0W20 w specyfikacji ILSAC GF-5, to de-facto pokrywa taką kombinacją, specyfikację SAE 0W/5W20, MS-6395, o którą Pan pyta – wręcz jakościowo ją przewyższając. I śmiało taki produkt można zastosować, czy to będzie Rock Oil ECO 0W20 (API SN, ILSAC GF-5), czy też produkty innych producentów, w tej klasie lepkości i jakości - chociaż oczywiście polecamy zastosowanie naszego produktu Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytania do Rock'a - Q&A marzec 2018 Rock Oil Polska 2 1 438 2018-03-07, 03:27 PM
Ostatni post: Rock Oil Polska

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości