Tylko Jeep Klub Polska

Pełna wersja: ZmienOlej.pl - Oferta specjalna dla wszystkich Jeepnietych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Ubytki jakieś są czy nic ?
Croom, co polecisz do WG 3.1 TD 230000km? swoje pewnie przeszedł, a jeździ na 15W40. Przez jakiś czas jeździł też na oleju z wodą Smile + interesowałby mnie jakiś dodatek do oleju. Na ogół zawsze lałem ceramizer do silników lub cera-tec liqui moly, chciałbym spróbować czegoś nowego, bo widzę że masz takie rzeczy w ofercie.
Patrykus: tutaj ze wzgledu na te przygody Twego silnika i olej 15W40 polecam zalanie dobrego jakościowo oleju z normą 228.3 Mercedesa, oryginalne oleje silnikowe dla Mercedesa robią w Wfuchsie i taki olej jak ponizej będzie sie tutaj spisywał wybitnie.
To jest Fuchs 10W40 Unimax PLus:
http://www.zmienolej.pl/millers-oils-mot...w=category

Mam dodatki najwyzszej klasy z Archoil,i tutaj bym polecił przed zalaniem oleju wykonanie płukanki Amsoil ( wystarcza do ok. 11L oleju a inne są zbyt mało efektywne z firm Europejskich bo wystarczają na ok. 5 no max. 6L )
To jest ta płukanka Amsoil Engine Flush:
http://www.zmienolej.pl/oferta/produkty/...nka-detail

Jak wykonać płukankę i z czym jej zastosowanie się może wiązać wyjaśniam w tym filmiku mam nadzieje że przydatnym dla wielu na przykładzie mojej starej toyoty:



Jeśli chodzi o dodatek do oleju to polecam tylko i wyłacznie Archoil 9100 :
http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-d...nik-detail

Poniżej filmik jak jest przed i po zalaniu w 6 litrowym dieslu w pickapie Forda.



Jak coś jestem do dysopozycji

Pozdrówka
Piotr Dziektarz
Poszło PW.
3,1td to nie silnik Mercedesa, tylko włoski VM.

Olej 10W40 będzie ok oczywiście.
Croom nie ubytków nie ma
suchorz: to jest silnik włoski masz rację pojemność 7.5L
Polecam ten sam olej Unimax Plus 10W40 , warto jednak zapytać w jakiej kondycji jest silnik obecnie jakie ma ciśnienie.
Dla tych jednostek po przejścuiach polecam olej Fuchs 10W40 CFE, tak po nim wygląda silnik , rewelacja
Jak nie ma problemu z ciśnieniem to 10W40 np. CFE jak coś z ciśnieniem jest nie tak do konca np. na gorącym silniku to minerał 15W40 Fuchs TRUCK.

Tutaj jest manual naprawczy do silnika 3.1 wszystkie parametry tam są podane warte uwagi literatura


Użytkownik napisał o nim, tak:

"Silnik 30-40tys na fuchsie (wczesniej jakas kupa była i pierscionki nie pracowaly - żarł ok 0.5 / 1000) "

https://business.facebook.com/ZmienOlejP...0228590513

Zohan: do 5.2 polecam tylko 10W30 ten sam co ja mam czyli Amsoil 10W30.

Notabene dobre źródło do olejów i pojemności z Amsoil :

http://www.amsoil.com/mygarage/vehiclelookuppage.aspx

Jestem do dyspozycji

Pozdrawiam
Dzięki Croom, oczywiście tak zrobię, w kwestii olejowej jestem elastyczny, o ile są dobrej jakości i mieszczą sie w normach
Po zakupie i zalaniu ceramizera powiem - hmmmm...
To działa. Naprawdę silnik widocznie się wyciszył, pracuje aksamitniej.
Chyba, że sam se to wmawiam Very Happy
Jeśli to nie zostawia jakiegoś syfu w silniku (jak ponoć olej CastrolMagnatec), to jestem na tak i będę stosował po każdej wymianie oleju.
(2015-11-09, 07:36 PM)Jaek37 napisał(a): [ -> ]Po zakupie i zalaniu ceramizera powiem - hmmmm...
To działa. Naprawdę silnik widocznie się wyciszył, pracuje aksamitniej.
Chyba, że sam se to wmawiam Very Happy
Jeśli to nie zostawia jakiegoś syfu w silniku (jak ponoć olej CastrolMagnatec), to jestem na tak i będę stosował po każdej wymianie oleju.
Przy każdej wymianie oleju to chyba przesada, ten preparat ma się utrzymywać w silniku przez 80tys.km. Ja też mam dodany ceramizer i myślę, że następną dawkę dam za 3-4 wymiany oleju.
Jaek: Nie jest to syf jak niektórzy piszą uprzezeni do Polskiej myśli technicznej.
Oczywiscie wielu sie to moze kojarzyć z jakims szuweksem , ceramizerem itp. co mozna kupic na allegro a co nie do konca jest ceramizerem .
pamiętac nalezy że fira ceramizer zastrzegla nazwę tylko dla siebie aby ten proceder ukrucić.
Nie ma czegoś takiego ze cos żem sobie wmówił albo coś działa albo nie.
Jak słyszysz że cos jest ciszej to znaczy że działa i tak ma być .

Aha sprawdz spalanie paliwa powinno te kilka % spasć.

Co do Castrola , GM, i innych super olejów może sie nie wypowiem.

Ceramizer utrzymuje sie przez ok. 70 000km i nie ma potrzeby tego wlewać jescze raz.

Wlałem to do paliwa razem z czyścikiem Millersa do wtrysków benzynowych bo cos mi przytykało ale jak sie okazało mam sondę do wymiany i nic tu nie poradzi.

Dziekuje panowie.
Pamiętajcie że zawsze możecie do mnie przyjechać do sklepu pogadać od 8-17-tej Smile
Olej do skrzyni amsoil synchromesh zamówiony-dzięki za rabacik. Czytam co pisze croom o tym oleju amsoil 10w30, ale ja bym tego nie wlał do silnika 4.0. Wiem , że to doskonały olej , ale ta lepkość 30 na gorącym jakoś mnie nie przekonuje, to starej generacji , wolnoobrotowy motor gdzie są duże obciążenia na panewkach i taka "woda" nie będzie go dobrze chronić, a na mrozie lepkość 10w spowoduje dużą gęstość tego oleju i słabsze smarowanie na starcie. Takie jest moje zdanie , może się myle, sam mam w silniku valvoline 5w50, a jak miałbym go zmienić na coś innego to pewnie na klasę 0w40
jareckc: właśnie jest dokładnie odwrotnie niż piszesz dlatego Jeepy w Polsce robią np. 150-200 tyś km i zaczynają się często pierwsze problemy wymiany szklanek, remonty silników itp. a w USA te silniki robią po 600 000km na olejach 10W30.

Zapraszam do obszernej lektury gdzie dokładnie omówione jest dlaczego w Polsce pokutuje takie myślenie że lepiej zalać olej który w temp. np. 5st.C jest tak gesty że szklanki nie mają smarowania a w temp. roboczej np. 90st. C oleju zachowuje się lepiej albo tak samo jak olej 5W40, 5W50.
Zwrócice uwagę na zdjęcia jakie publikowałem i dziurki jakie są w szklankach , to nie wirówka Subaru, Mitsubishi czy Toyoty gdzie mamy płytki zaworowe.
Mamy wolnoobrotowe jednostki .

Zapraszam do lektury:

http://www.zmienolej.pl/baza-wiedzy/

Rozdział od 1 do 6 to w większości tekst jednego z najepszych ekspertów olejowych w USA posiadający game samochodów zwykłych jak i Ferrari AE Haas-a mega inteligentny człowiek.
Polecam ten materiał aby uzmysłowić sobie jak myle jest wyobrażenie o olejach w Polsce a przecież wyraźnie producent zaleca do 4.0 olej tylko 10W30 a nie 5W50.
Poczytałem sobie o tych olejach i dochodzę,do wniosku , że najlepiej żeby olej był klasy 0w natomiast lepkość na gorąco była dostosowana do charakteru używania auta i do stanu silnika. Pracowałem kilkanaście lat w serwisie opla i zawsze laliśmy do ośmiozaworowych silników olej mobila mineralny 15w40 lub syntetyczny 5w50 i nie było żadnych problemów z silnikami. Kilka lat temu opel wprowadził swoje oleje 5w30 i od tego momentu zaczęły się problemy z wycierającymi się wałkami rozrządu stąd moje obiekcje odnośnie tak rzadkich olejów. Taki amsoil 0w40 chyba byłby dobrym kompromisem? Moje auto ma 64 tys. mil , nie wymaga żadnych dolewek oleju i trzyma idealnie ciśnienie oleju, jeżdzę głównie na krótkich odcinkach po mieście. W takim przypadku ta lepkość 0w zapewniłaby chyba najlepsze smarowanie przy częstym odpalaniu zimnego auta ?
(2015-11-10, 02:26 PM)jareckc napisał(a): [ -> ]Poczytałem sobie o tych olejach i dochodzę,do wniosku , że najlepiej żeby olej był klasy 0w natomiast lepkość na gorąco była dostosowana do charakteru używania auta i do stanu silnika. Pracowałem kilkanaście lat w serwisie opla i zawsze laliśmy do ośmiozaworowych silników olej mobila mineralny 15w40 lub syntetyczny 5w50 i nie było żadnych problemów z silnikami. Kilka lat temu opel wprowadził swoje oleje 5w30 i od tego momentu zaczęły się problemy z wycierającymi się wałkami rozrządu stąd moje obiekcje odnośnie tak rzadkich olejów. Taki amsoil 0w40 chyba byłby dobrym kompromisem? Moje auto ma 64 tys. mil , nie wymaga żadnych dolewek oleju i trzyma idealnie ciśnienie oleju, jeżdzę głównie na krótkich odcinkach po mieście. W takim przypadku ta lepkość 0w zapewniłaby chyba najlepsze smarowanie przy częstym odpalaniu zimnego auta ?

Wiesz co to nie wina oleju ale jakości materiałów używanych do produkcji tychże komponentów i zaden olej tutaj nic nie poradzi.
Jest dużo racji w tym co piszesz ale zobacz oleje DEXOS 2 nie maja jakiejś super jakości dużo lepszymi są oleje z normami 229.5
Ale odnośnie tego co piszesz olejów 5W30 może to nie wina oleju 5W30 ale wina oleju GM 5W30 który nawet w mojej opinii nie należy do takich sobie Smile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37