Jak kupiłem swojego Jeepa zalany był castrolem 10W40.
Odpalony całkowicie zimny pracował nie równo, liftery troche stukały, trzęsło całą budą, im zimniej tym gorzej.
Zalałem zachwalanego Valvolina 10W40, to był dramat, liftery rano tak napier... że bałem sie go odpalać.
Płukanka Liqui Moly i Castrol 5W40 , 2000km i znów płukanka i castrol 5W40 .
Teraz zalany Liqui Moly Top Tec 4100 5W40, rano odpala ładnie, lifterów prawie nie słychać , nie trzęsie silnikiem, pracuje równo.
Tylko jeden problem, castrola 10W40 zjadał 1l/10000km, Liqui 5W40 2l/10000km.
Zastanawiam się czy zostać przy tym Top Tec 5W40 czy zalac coś innego, z tym że oleju xxW30 nie zaleje na pewno.
Taka woda to nie na nasze upały.
Croom do możesz doradzić ?
Pacjent 4,7 V8 99r. 320000 km
Powiem tak XW3 nie jest wodą a wpływ temperatur zewnętrznych na lepkość oleju nie mają żadnego wpływu !
Bardziej warunki eksploatacyjne choć i tutaj w tym silniku ze skrzynią automatyczną nie są jakieś szczególnie trudne.
Oleju ucieka z różnych przyczyn.
Tłucze się bo lepkość oleju jest nieodpowiednia, miałem to samo na maxlife w swoim 4.0 tłukło się tak i na goracym.
Zużycie poprzez zastosowanie oleju bardzo słabej jakości 10W40 jest nader zauważalne.
Castrola ani nie uważam za coś dobrego więc wcale mnie nie dziwi że stan silnika jest nie najlepszy.
Ciężko coś jednoznacznie doradzić aby to się kupy du...trzymało aby zniwelowało choć trochę pobór oleju.
2 setki na 1000km to coś już jest.
Top Tec jest raczej olejem do pompowtryskiwaczy VW a nie do silnika Chryslera.
Przy takim poborze oleju bym zainteresował się produktem Fuchs-a ( spisuje się najlepiej ze wszystkiego na rynku w starych jednostkach Mercedesa 500SL) to jest ten olej :
http://www.zmienolej.pl/millers-oils-mot...w=category
Przed wymianą oleju na nowy 1600km zrobiłbym na obecnym oleju z dolaną płukanką estrową Archoil 2300:
http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-d...owa-detail
Zweryfikuj również czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego i czy nie masz jakiś wycieków z silnika uszczelniaczy itp. bo tamtędy też potrafi dużo oleju wycieknąć.
Daj znac jak to wygląda bo trzeba to rozważnie sprawdzić
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Wycieki miałem na uszczelniaczach wału (zawsze wisiała kropla oleju), z przodu wymieniłem simering na nowy, z tyłu po zastosowaniu płukanki wyciek ustał, jest tylko lekko tłusto, na razie nie biore sie za wymiane. Po lewej stronie miski jest troche wilgotno.
Płynu chłodniczego ubywa, powoli ale ubywa, odkąd mam ten samochód. Czy silnik spala ten płyn, nie wiem. Ale na pewno miałem nieszczelną chłodnice, zawsze wisiała kropla płynu na dole chłodnicy , potem pojawił sie drugi wyciek, zakleiłem to wszystko, potem padła pompa, od wymiany pompy 2500 km dolałem 1l płynu, ale znów zauważyłem wyciek na chłodnicy. Ciągle jakieś przeboje z układem chłodzenia, ostatnio po włączeniu ogrzewania pasarze powiedział mi że czuje zapach płynu, Ja nie czuje. Wygląda to tak że co jakiś czas ten płyn albo sam spuszczam i wlewam spowrotem albo sam wycieka przez nieszczelności. Zrobiłem niedawno test na Co2 i wyszedl negatywnie.
Zdaje sobie sprawe że silnik nie jest w najlepszej kondycji, nalatane ma troche, 320000km (ile cofnięty nie wiem).
Jak poprzedni właśiciele go traktowali też nie wiem, jak kupiłem zalany był castrolem 10W40.
Nie licze na to że wogóle nie będzie brał oleju i że zapomne jak słychać stukanie liftera i w ogole silnik odrodzi się po zmianie oleju, chodzi mi o porade co wlać do rupiecia żeby było mu jak najlepiej i jeszcze troche pojeżdził.
Pozdrawiam
Ja jak im wyszło w analizie że chłodziwo mam w oleju kazałem zrobić uszczelkę i całą głowicę i jest spokój mimo że serwis ocenił uszczelke idealnie ale gdzieś ten płyn się dostawał do oleju jak się dostaje to mamy problem.
Jak u Ciebie jest nie wiadomo pasuje zrobić analizę ( u mnie ok. 160zł brutto) a jak nie ma w oleju to trzeba wymienić chodnicę i zrobić z tym porządek bo można sobie narobić syfu w najmniej oczekiwanyk momenciue.
Odnośnie oleju zalałbym coś w miarę w przystepnej cenie np. olej silnikowy Fuchs-a z dwusiarczkiem molibdenu CFE :
http://www.zmienolej.pl/millers-oils-mot...w=category
Ciśnienie jest w porządku ile jest na gorącym i zimnym ?
Chłodnice będę wymieniał w najbliższym czasie , ciśnienia nie mierzyłem.
Jak to jakoś ogarne to będe się odzywał w celu kupna oleju, chyba że wywale dziada do rowu bo czasem mam go dość.
Z Polonezem nie miałem tyle przebojów co z tym Jeepem.
Ja oddałęm wczoraj mojego do podłączenia LPG do tej firmy:
http://www.m-gas.pl/
Do firmy jeździ wielu kolegów z Jeepnietych też jestem ciekawy.
Jedna super firma już mnie wypuściła z serwisu i o mało się nie **** jak mi silnik 2x nagle zgasł ale to tak ma być ja się gaz konczy i się nie przełącza.
doc: daj znać jak to wygląda, ale wstępnie bym jednak 10W40 wlał na minerała bym raczej nie wlewał, ostatecznie olej 5W50 który też da dobre ciśnienie pompowalność na zimno i zminimalizuje zuzycie oleju.
Pozdrawiam
Witam Croom czy możesz mi wycenić pakiet startowy do mojego Commandera 3,7 LPG rok 2006, przebieg 53 tys bez jazdy w terenie. 4x4 Quadra trac I.Dzieki
Witaj
Dziękuję za zapytanie.
Napisz mi proszę na jakim oleju obecnie jeździsz , czy notujesz jakieś ubytki obecnego oleju.
Czy zaproponować wszystkie oleje silnik,skrzynia, mosty, reduktor ?
Pozdrawiam serdecznie
Nie napiszę ci na jakim oleju jeżdze ponieważ auto dopiero kupiłem a nie wiem co było wczesniej zalane. Na razie zrobiłem nim 500km wiec nie wiem czy bierze. Tak oleje do wszystkiego i filtry jak macie
wabik222: Dziękuję za informację.
Olej proponuję Amsoil 5W30 z serii Signature to ten olej :
http://www.zmienolej.pl/millers-oils-mot...w=category
Potrzebujesz 1 butelkę i 1 galon
Olej do automatu 7litrów. Polecam Millers Oils ATF SP III-WS:
http://www.zmienolej.pl/millers-oils-mot...w=category
Olej do przedniego dyferencjału i tylniego Amsoil 75W140:
http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/prz...svo-detail
Potrzebujesz w sumie na przód i tył 5 butelek
Do tego na każde 2 butelki dodatek LS ograniczający poślizg z Amsoil :
http://www.zmienolej.pl/oferta/produkty/...-ls-detail
Reduktor Transfer Case,NV245 - Albo oryginał Mopara albo Mobil Mobillube 424 na allegro po ok. 19zł/1L
Reduktor Transfer Case,NV140. - ten sam olej co do automatu.
Ilości jakie potrzebujesz to NV 140 1 L a NV 245 to musisz mieć 2 litróweczki.
To bardzo istotne aby ktoś Ci nie zalał do reduktora 245 jakiś olej ATF.
Do wspomagania nie mam za bardzo ale musisz mieć taki : Mopar Hydraulic Power Steering Fluid P/N
05142893AA / MS-10838
Filtry oleju i powietrza WIX i kabinowy razem za 180zł brutto.
Daj znać proszę .
Wysyłam na priva kod kupony w razie czego jakbyś chciał zakupić oleje na stronie
www.zmienolej.pl
Pozdrówka
Piotrek
a do automatu to nie wchodzi 5 L? Do dyfra u mnie chyba się nie dodaje dodatku LS, czy się mylę
(2015-11-18, 10:40 AM)wabik222 napisał(a): [ -> ]a do automatu to nie wchodzi 5 L? Do dyfra u mnie chyba się nie dodaje dodatku LS, czy się mylę
Dokładnie wchodzi tyle:
Gdzie 1 quart to 0.946L
Zakładam hipotetycznie że masz skrzynie 4WD czyli napęd na 4 koła.
Czy masz układ o ograniczonym poślizgu nie wiem zakładam na 90% że tak wystarczy podnieść tył auta dać na "N" i pokręcić jednym kołem jak drugie kręci się w tym samym kierunku masz lepszy napęd i musisz mieć olej z dodatkiem LS, jak kręci się w odwrotną stronę nie musisz lać dodatku LS.
Standardowo do układów quadra drive ma być dodatek LS.
Paczka dotarła, dziękuję. Druga potrzeba: MB A150 BlueEfficiency, 2009 rok. Jaki olej i filtry zaproponujesz?
Jaki tam jest silnik, przebieg ?