2012-10-22, 10:59 AM
gariel W skrócie w porównaniu unibole z poliuretanami
- unibole posiadają większą możliwość pracy na dużych nierównościach - zawieszenie jest bardziej "elastyczne" - lepsze wykrzyże i mniejsze "napięcia" na elementach / połączeniach w zawieszeniu / wahaczach
- poliuretan jest sztywniejszy
- unibole są w praktyce bardziej podatne na zużycie w naszych warunkach terenowych - piasek / błoto / woda / niskie temperatury
- poliuretan jak jest dobrze spasowany / wstępnie nasmarowany i wykonany z odpowiedniej mieszanki te warunki nie mają wpływu na jego pracę - czasami w niskich temperaturach mogą skrzypieć
- unibole wymagają obsługi - po wypadach w teren obowiązkowo trzeba je dobrze wymyć z brudu bez konieczności demontażu + nasmarować kalamitkami
- poliuretan tego nie wymaga
- unibole jak dostaną luzu możne w łatwy sposób skręcić / wymienić elastyczne wkładki lub całe środki ( 2 wkładki + kulka )
- poliuretan jak dostanie luzu można też w łatwy sposób zdemontować i wymienić poszczególne elementu. Jeżeli połówki poliuretanu nie są popękane / powyrywane można zastosować nadwymiarową tuleje do skasowania luzów.
- unibole polecam do zawieszeń powyżej 3.5" do jazdy wolnej mocno technicznej w terenie ... a nie typowo miejskiej ... i dla ludzi którzy dbają o swój sprzęt ... a nie katują do puki się coś "rozsypie" i wymiatają na żwirowniach / polach po 100km/h
- poliuretan dobrze sprawdza się w mieście ( bardzo dobre prowadzenie samochodu ale kosztem komfortu ) i do wymiatania po bezdrożach do odcięcia
- unibole posiadają większą możliwość pracy na dużych nierównościach - zawieszenie jest bardziej "elastyczne" - lepsze wykrzyże i mniejsze "napięcia" na elementach / połączeniach w zawieszeniu / wahaczach
- poliuretan jest sztywniejszy
- unibole są w praktyce bardziej podatne na zużycie w naszych warunkach terenowych - piasek / błoto / woda / niskie temperatury
- poliuretan jak jest dobrze spasowany / wstępnie nasmarowany i wykonany z odpowiedniej mieszanki te warunki nie mają wpływu na jego pracę - czasami w niskich temperaturach mogą skrzypieć
- unibole wymagają obsługi - po wypadach w teren obowiązkowo trzeba je dobrze wymyć z brudu bez konieczności demontażu + nasmarować kalamitkami
- poliuretan tego nie wymaga
- unibole jak dostaną luzu możne w łatwy sposób skręcić / wymienić elastyczne wkładki lub całe środki ( 2 wkładki + kulka )
- poliuretan jak dostanie luzu można też w łatwy sposób zdemontować i wymienić poszczególne elementu. Jeżeli połówki poliuretanu nie są popękane / powyrywane można zastosować nadwymiarową tuleje do skasowania luzów.
- unibole polecam do zawieszeń powyżej 3.5" do jazdy wolnej mocno technicznej w terenie ... a nie typowo miejskiej ... i dla ludzi którzy dbają o swój sprzęt ... a nie katują do puki się coś "rozsypie" i wymiatają na żwirowniach / polach po 100km/h
- poliuretan dobrze sprawdza się w mieście ( bardzo dobre prowadzenie samochodu ale kosztem komfortu ) i do wymiatania po bezdrożach do odcięcia