2015-11-11, 09:29 PM
Powiem tak XW3 nie jest wodą a wpływ temperatur zewnętrznych na lepkość oleju nie mają żadnego wpływu !
Bardziej warunki eksploatacyjne choć i tutaj w tym silniku ze skrzynią automatyczną nie są jakieś szczególnie trudne.
Oleju ucieka z różnych przyczyn.
Tłucze się bo lepkość oleju jest nieodpowiednia, miałem to samo na maxlife w swoim 4.0 tłukło się tak i na goracym.
Zużycie poprzez zastosowanie oleju bardzo słabej jakości 10W40 jest nader zauważalne.
Castrola ani nie uważam za coś dobrego więc wcale mnie nie dziwi że stan silnika jest nie najlepszy.
Ciężko coś jednoznacznie doradzić aby to się kupy du...trzymało aby zniwelowało choć trochę pobór oleju.
2 setki na 1000km to coś już jest.
Top Tec jest raczej olejem do pompowtryskiwaczy VW a nie do silnika Chryslera.
Przy takim poborze oleju bym zainteresował się produktem Fuchs-a ( spisuje się najlepiej ze wszystkiego na rynku w starych jednostkach Mercedesa 500SL) to jest ten olej :
http://www.zmienolej.pl/millers-oils-mot...w=category
Przed wymianą oleju na nowy 1600km zrobiłbym na obecnym oleju z dolaną płukanką estrową Archoil 2300:
http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-d...owa-detail
Zweryfikuj również czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego i czy nie masz jakiś wycieków z silnika uszczelniaczy itp. bo tamtędy też potrafi dużo oleju wycieknąć.
Daj znac jak to wygląda bo trzeba to rozważnie sprawdzić
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Bardziej warunki eksploatacyjne choć i tutaj w tym silniku ze skrzynią automatyczną nie są jakieś szczególnie trudne.
Oleju ucieka z różnych przyczyn.
Tłucze się bo lepkość oleju jest nieodpowiednia, miałem to samo na maxlife w swoim 4.0 tłukło się tak i na goracym.
Zużycie poprzez zastosowanie oleju bardzo słabej jakości 10W40 jest nader zauważalne.
Castrola ani nie uważam za coś dobrego więc wcale mnie nie dziwi że stan silnika jest nie najlepszy.
Ciężko coś jednoznacznie doradzić aby to się kupy du...trzymało aby zniwelowało choć trochę pobór oleju.
2 setki na 1000km to coś już jest.
Top Tec jest raczej olejem do pompowtryskiwaczy VW a nie do silnika Chryslera.
Przy takim poborze oleju bym zainteresował się produktem Fuchs-a ( spisuje się najlepiej ze wszystkiego na rynku w starych jednostkach Mercedesa 500SL) to jest ten olej :
http://www.zmienolej.pl/millers-oils-mot...w=category
Przed wymianą oleju na nowy 1600km zrobiłbym na obecnym oleju z dolaną płukanką estrową Archoil 2300:
http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-d...owa-detail
Zweryfikuj również czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego i czy nie masz jakiś wycieków z silnika uszczelniaczy itp. bo tamtędy też potrafi dużo oleju wycieknąć.
Daj znac jak to wygląda bo trzeba to rozważnie sprawdzić
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz