2016-05-30, 10:23 PM
(2016-04-19, 03:44 PM)Croom napisał(a): Witam,Witaj
Generalnie do tych silników polecam olej 5W30 ,
Tutaj mamy kilka opcji, tańsza to olej wysokiej klasy ale na bazie półsyntetycznej tzw. HC III+ Fuchs GT1 5W30 PRO C-3 firma której produkty obecnie w szerokim wachlarzu idą na tzw. pierwsze zalanie w grupie VW no i w jednoskach Mercedesa gdzie wymaga się normy MB 229.51
Oto ten olej :
Oto ten olej :
1L - http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2...&results=6
4L - http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2...&results=6
Opcja druga to również produkt na bazie półsyntetycznej znanej firmy Liqui Moly.
Olej konfekcjonowany mamy w 1L i 5L opakowaniach. rewelacyjny olej
Oto ten olej:
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2...&results=3
Kolejnym produktem zaliczanym do jednych z najlepszych na rynku to amerykański Amsoil
Jest to jeden z najlepszych na świecie olejów w pełni syntetycznych.
http://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller...mit_search=
I na koniec oleje z naprawdę już najwyższej półki jakościowej.
Pierwszy to produkt Angielskiej firmy Millers Oils produkowany tylko w jednej fabryce w W. Brytanii.
Olej na 100% syntetycznej bazie wyraźnie wybijający się na te konkurencji.
Oto ten olej Millers Oils XF Longlife 5W30 C3
To jest ten olej:
1L - http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3...&results=4
5L - http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3...&results=4
No i na deser można by rzec już topowa najwyższa klasa jakosciowa.
Ten sam olej co powyżej ale z dodatkiem nanocząsteczek Millers Oils NANODRIVE Low Friction Technology który
zapewnia następujące korzyści:
- Redukcja tarcia do 27% zapewnia do 14% większą ochronę przed zużyciem, w porównaniu do innych olejów C3 o lepkości 5w30
- Współczynnik tarcia gwałtownie spada wraz ze wzrostem temperatury silnika, maksymalnie obniżając zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji
- Chroni silnik przed zużyciem, wydłuża żywotność podzespołów.
- Dodatkow klienci dzieki zastosowaniu tego oleju monitują mi, że silniki pracują naprawdę ciszj od każdego dostępnego na rynku konkurenta, i często wykazują niższe zużycie paliwa.
To olej Millers Oils 5W30 EE Longlife C3
To wszystko dzięki obniżonemu tariu dzięki nanocząsteczkom które cyrkulując w oleju wydatnie obniżają te parametry.
Tak że gorąco polecam ten olej.
Olej dostępny na Naszym serwisie w opakowaniach 1L i 5L .
Ponizej podaję gotowe linki do tych produktów:
1L - http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3...&results=8
5L - http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3...&results=8
W razie pytań jestem cały czas do dyspozycji.
Nie wiem czy któryś z olejów by się znalazł w orbicie Twoich zainteresowań jak coś daj znać
Wymiany rób nie rzadziej niż 10-15 000km rocznie maks.
Pozdrówka
Piotrek
mam Jeepa WG 2004, 4.7 HO 158tyś km
przymierzam sie do kompleksowej wymiany olejów w skrzyniach i mostach (w silniku też mogę wymienić jeżeli zalecisz coś innego)
teraz pytania
-jaki olej do silnika? W serwisie w Szwajcarii gdzie był przeglądany lali Castrol 10W-30, ale już firma która go ściągnęła do Polski zalała 5W-30 i taki kontynuuję (czyli oni zalali na 132tyś i ja zalałem 2 razy na 145tyś i na 155tyś czyli dopiero mam 3 tyś przejechane na oleju w silniku)
-silnik raczej oleju nie bierze ale mam wycieki cieknie z filtra oleju (nie wiem czemu) i z łączenia silnika ze skrzynią dlatego dolewam 200ml na 3-4 tyś km
silnik ma ponoć kute podzespoły i pasowanie jest luźniejsze (zatem lepszy pod tym względem 10W-30 ale ze względu na płynięcie w ujemnych temperaturach lepszy syntetyk 5W-30) , zdania sa podzielone jak czytam jaki olej lać, wyczytałem że jak temperatury w miejscu eksploatacji sięgają do -18 stopni to 10W-30 a jak niżej to 5W-30?? Specyfikacja tego silnika zaleca 10W-30 ale być może (tak sobie myślę) że może Crysler wyspecyfikował 10W-30 bo bo w USA są pełne syntetyki 10W-30 a u nas są to półsyntetyki dlatego niektórzy zalecają 5W-30 aby był pełny syntetyk i potzrebie smarowania w niskich temperaturach stało sie zadość? Czy nic sie nie stało silnikowi jak zawsze lany był półsyntetyczny Castrol 10W-30 a ja zacząłem stosować pełny syntetyk 5W-30? Czy moge jeszcze cos zmienić/poprawić
zastanowiło mnie że jak auto przyjechało ze Szwajcarii było suche jak pieprz a od kiedy zalany został pełny syntetyk zaczeło sie pocić najpierw pod pokrywą zaworów a potem na łączeniu silnika ze skrzynią?
teraz pozostałe oleje:
mam następująca ofertę:
-filtry + uszczelka skrzyni automatycznej - 112 zł
-olej do skrzynia aut. 545RFE ATF+4 Mopar 6L - 252 zł
-olej do reduktora NV247 Mopar 2L - 210 zł
-olej do mostów 75W-140 Valvoline 4L - 342zł
-dodatek do LSD - 240ml - 88 zł
co sądzisz o powyższym i co zalecasz
pozdrawiam
Robert