Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ZmienOlej.pl - Oferta specjalna dla wszystkich Jeepnietych
Jeżeli martwisz się, że silnik zużywa zbyt dużo oleju, to się już nie martw. Między minimum i maximum jest ok. 1 litra, u Ciebie było 0,5 l poniżej minimum, czyli jeśli dobrze zrozumiałem silnik zużył 1,5 l oleju / 10 000 km, to oznacza 150 ml / 1000 km. Wg mnie raczej niedużo. Problemem raczej jest w tym wypadku zaniedbanie podstawowej obsługi silnika przez niesprawdzanie poziomu oleju!!!
Standardowo w większości instrukcji obsługi aut, z którymi się spotkałem dopuszczalne zużycie oleju wynosi przeważnie ok. 1 l /1000 km.

Poniżej kilka wskazówek, które sensownie wyjaśniają pewne sprawy olejowe.

Klasa lepkości zimowa   0W - nadaje się teoretycznie do -40 st. C, praktycznie do -35 st. C, bezpiecznie do -30 st. C.
Klasa lepkości zimowa   5W - nadaje się teoretycznie do -35 st. C, praktycznie do -30 st. C, bezpiecznie do -25 st. C.
Klasa lepkości zimowa 10W - nadaje się teoretycznie do -30 st. C, praktycznie do -25 st. C, bezpiecznie do -20 st. C.
Klasa lepkości zimowa 15W - nadaje się teoretycznie do -25 st. C, praktycznie do -20 st. C, bezpiecznie do -15 st. C.
Klasa lepkości zimowa 20W - nadaje się teoretycznie do -20 st. C, praktycznie do -15 st. C, bezpiecznie do -10 st. C.
Klasa lepkości letnia       20 - nadaje się teoretycznie do +30 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +25 st. C.
Klasa lepkości letnia       30 - nadaje się teoretycznie do +35 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +30 st. C.
Klasa lepkości letnia       40 - nadaje się teoretycznie do +40 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +35 st. C.
Klasa lepkości letnia       50 - nadaje się teoretycznie do +45 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +40 st. C.
Klasa lepkości letnia       60 - nadaje się teoretycznie do +50 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +45 st. C.

Klasa zimowa zależy częściowo od klasy letniej. Olej 5W30 będzie miał niższą temperaturę minimalną niż olej 5W40.
Dla przykładu, popularny olej 5W-30 nadaje się do eksploatacji przez cały rok w nowoczesnych silnikach.
Zmiana na 0W-30 może przynieść minimalne korzyści zimą, ale nie w naszych warunkach.
Podniesienie klasy lepkości letniej do 40 również niewiele zmieni latem, a pogorszy płynność zimą.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: ZmienOlej.pl - Oferta specjalna dla wszystkich Jeepnietych - przez Witek_1974 - 2022-04-23, 01:21 AM
[Bez nazwy] - przez Tsubasa - 2014-06-11, 09:31 PM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-06-11, 11:59 PM
[Bez nazwy] - przez gszyp - 2014-06-19, 10:28 AM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-06-22, 09:55 AM
[Bez nazwy] - przez emiliob - 2014-06-24, 08:48 PM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-06-24, 09:28 PM
[Bez nazwy] - przez wrocek66 - 2014-06-27, 09:15 AM
[Bez nazwy] - przez emiliob - 2014-06-27, 11:40 AM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-06-28, 09:15 AM
[Bez nazwy] - przez emiliob - 2014-07-01, 09:40 PM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-07-02, 10:35 AM
[Bez nazwy] - przez luki85 - 2014-08-28, 10:25 PM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-09-08, 03:49 PM
[Bez nazwy] - przez Kristoff - 2014-09-10, 12:47 PM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-09-20, 08:44 AM
[Bez nazwy] - przez Kristoff - 2014-09-20, 09:28 AM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-09-20, 12:31 PM
[Bez nazwy] - przez Kristoff - 2014-09-20, 03:19 PM
[Bez nazwy] - przez Croom - 2014-09-20, 03:57 PM

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Szekla4x4.pl Oferta dla Jeeporgowców :) szekla4x4 1 28 269 2023-03-11, 05:55 PM
Ostatni post: Zibi666

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 83 gości